duminică, 1 martie 2009

Rascruce...

Poteca necunoscuta mie pana acum, ma tenteaza fantastic. As vrea sa merg pe ea cu speranta ca voi scapa de monotonia drumului pe care de regula obisnuiam sa-l urmez. Nici macar nu stiu unde duce poteca cu pricina. Pare ingusta si incomparabil mai intunecata decat drumul meu uzual. Si totusi am auzit povesti legate de poteci ce duc catre poienite luminoase si idilice, unde poate mi-as putea gasi linistea atat de ravnita dupa un drum lung si anevoios. Poate si poteca nou descoperita ma duce intr-un astfel de loc... Speranta parca ma impinge de la spate in ciuda oricarui gand rational ce incearca firav sa se opuna.
Ezit... Am auzit si de poteci inchise, la capatul carora entuziasmul initial e pierdut iar oboseala acumulata parca nici ca-si gaseste un moment mai bun sa se faca simtita. Atunci constati ca trebuie sa te intorci din drum si regreti mai mult ca niciodata ca nu ti-ai vazut de monotonia ta uzuala dar sigura. Teama ca poate obstacolele intalnite pe poteca necunoscuta pot oricand sa insemne capatul drumului, ma face sa stau tintuita in loc, chinuindu-ma sa iau o decizie. Pe care drum s-o apuc? Sunt satula de drumul uzual pe care-l cunosc atat de bine si care stiu ca duce intr-un loc caldut si relativ comod dar in care parca nu ma simt deloc deplin multumita. Tentatia ajungerii intr-un loc nou, atat de ravnit, ce poate m-ar face fericita, nu-mi da insa pace. Am ignorat poteca ani de zile bazat pe gandul rational ca drumul cunoscut este cel mai inteligent sa fie ales... Dar povestile de "mai bine, mai frumos" au deja putere mare asupra rationalului meu si imi fac din ce in ce mai nesuferit drumul cel sigur... Cred ca mai zabovesc o vreme la rascruce... poate o insecta colorata (venita din poienita cea idilica :P) se aseaza pe balanta gandurilor mele si ma ajuta sa decid!

3 comentarii:

  1. Retorice

    Ce din ceea ce iti este necunoscut te tenteaza?

    Motivele pentru care vrei sa mergi in alta directie sunt eliminarea monotoniei si gasirea linistii?

    Uzual sau cunoscut inseamna sigur?

    Cine decide dimensiunea de la care un obstacol devinde de netrecut?

    Ce te-ar face fericita?

    Si ultima... azi: cat atarna in balanta ratiunii pasiunea ;-)?

    RăspundețiȘtergere
  2. Mai clara decat credeam c-am fost mi-e imposibil sa fiu :)... Nu sunt in stare! :D

    Doua dintre ele...

    Atunci cand 15 ani mergi pe un drum pe care se intampla mereu aceleasi lucruri, sansele sa nu se mai petreaca aceleasi lucruri si in urmatorii ani sunt atat de mici, incat comparativ cu nesiguranta intamplarilor de pe drumul necunoscut, devin nesemnificative :D! Cu alte cuvinte, drumul meu cel cunoscut atat de bine e clar considerat sigur prin comparatie cu cel de-al doilea...

    Eu pentru mine! Sau nici cu asta nu esti de acord? :))

    :)) Pai daca as cunoaste raspunsul cred ca n-ar mai exista blogul asta si nici analiza ta psihanalitico-filosofica :D:))!

    13%!

    RăspundețiȘtergere
  3. 13%:-O!? Acum inteleg si textul si raspunsurile...
    P.S.
    Erau intrebari nu prezentari ale unor pareri mai mult sau mai putin in acord :-P

    RăspundețiȘtergere