luni, 1 iunie 2009

E pe gratis... !


Am concluzionat (si eu, probabil la mare distanta in timp fata de altii dar deh, asa-s eu, mai inceata...): exista ceva complet gratuit pe lumea asta! E disponibila pe toata drumurile, in trafic, in statia de tramvai, in super-market, pe banca in parc, in sala de sport, in propria casa, chiar si in pat! E peste tot chiar daca nu o vrem, avem parte de ea orice am face, ne este oferita cu doua maini larg deschise absolut gratuit!... O observam, o simtim, o ignoram dar totusi exista si inca in cantitati industriale peste tot in jur! Este vorba de rautate - oferita liber oriunde iti indrepti privirea! Iar daca n-o bagi tu in seama tot te bate ea pe umar pana la urma... Parca lumea a devenit mai cruda ca niciodata. Parca de la stat linistit pe un scaun in autobuz cand o batrana abia se tine pe picioare atarnata de bara de langa tine pana la vorbe grele sau chiar gesturi periculoase la un nivel muuult mai inalt si poate mai subtil, de la ruperea unei plante ornamentale rasarita recent in gradina blocului pana la schingiuit animale, de la scuipat seminte pe strada pana la furt prin efractie sau omorat semeni, toate parca arata o scapare de sub control a nervilor lumii asteia si o carenta de bun-simt ce parca creste proportional cu inaintarea in timp. Daca rautatea colaboreaza cu ignoranta, indiferenta, nesimtirea, coruptia, chiar cu inteligenta adesea (si aceasta combinatie pare sa genereze cele mai grave urmari) etc, probabil rezulta exact ceea ce vad eu in jur... Ba mai mult parca unii sunt chiar mandri de cruzimea proprie si fac din asta chiar un act de bravura. Din pacate un gest crud "brav" e adesea si laudat de "prieteni"... Nu ne mai ajunge nici sa ranim - parca ne simtim satisfacuti total abia cand invartim si cutitul in rana, de orice fel de natura ar fi acea rana. Suntem rai! Oare ce ne transforma astfel? Sau poate asa a fost omenirea mereu dar m-am trezit eu sa observ abia acum!? Pur si simplu fara nici o justificare aparenta, facem gesturi care ne fac (probabil) sa ne simtim bine in cretinitatea noastra chiar daca pentru multi altii inseamna distrugere sau rani (la propriu sau figurat) sau privarea de un anumit serviciu/bun. Gasim ca unica explicatie pentru comportamentul nostru doar "asa am chef" sau "asa imi place mie" chiar daca o urma oarecare de instinct ne sugereaza ca gestul nostru e nepotrivit si e doar rautate - pura si gratuita. Urmarile pot fi grave fizic sau mental pentru ceilalti, dar nu ne intereseaza! Suntem pur si simplu rai!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu